Karwei Goirle bestaat 25 jaar. Om dat te vieren zijn er niet alleen 25 acties maar wordt ook uitgepakt met Karwei in Concert. Een groot aantal bekende artiesten komt een kwart eeuw Karwei in Goirle meevieren. Een gesprek met eigenaar Ronald Vromans over Karwei, de klantvriendelijke werkwijze en de kennis van zaken in de winkel én uiteraard alles over de grootse viering van het jubileum voor de klanten.

‘Big Boss wordt Karwei’ staat op menig brochure, magazine en krantenknipsel. Vromans heeft documentatie klaar gelegd om de geschiedenis van het bedrijf te illustreren. Tien jaar heette de zaak Big Boss waarna de naam Karwei intrede deed. Er is in 25 jaar veel veranderd qua assortiment en presentatie, maar aspecten als ‘service gericht’ en ‘professionaliteit’ hebben in de 2800 vierkante meter grote winkel altijd de boventoon gevoerd.

Ontwikkelingen

“Vanzelfsprekend hebben we in al die 25 jaren geanticipeerd op ontwikkelingen om ons heen.” In dat kader noemt Vromans ‘internet’ als voorbeeld. Maar het zijn vooral zijn team en hij die Karwei groter en krachtiger hebben gemaakt. “We zijn aantrekkelijk voor een hele brede klantengroep.“ Ook de Karwei-organisatie heeft in al die jaren een ander karakter gekregen. “Omdat wij veel meer vrijheid hebben, denk aan de samenstelling van het assortiment, is dat in het voordeel van de klanten. Zie het als een leerproces en we leren nog steeds met zijn allen.” Vromans stipte zijn team al even aan. “Het personeel maakt het verschil. Allemaal mensen met kennis van zaken, dat staat centraal bij Karwei.” De ondertitel op de naambadge van de Karwei-mensen luidt ‘Ik help u graag’. Het is geen loze kreet. De betrokkenheid en de uitdaging om optimaal te helpen zit de teamleden in de genen.

Assortiment

Als het assortiment ter sprake komt, geeft Vromans aan dat er in al die jaren best verschuivingen hebben plaatsgevonden. “We hebben ons assortiment ingeperkt waardoor er meer ruimte werd gemaakt voor aanvullend assortiment. Daardoor konden we andere productgroepen toevoegen. We zijn momenteel onder meer sterk in raamdecoratie, vloeren, verf en verlichting.” Dat bij Karwei wordt ingespeeld op trends en behoeften blijkt uit de lattenwanden voor in de woning. “Daarmee krijgt de woning eenvoudig een wat Scandinavische sfeer. Een ander voordeel is akoestiek en de toepasbaarheid door de vele stijlen en kleuren.” Binnen de Karwei-organisatie wordt in Goirle ook lokaal ingespeeld op de behoefte van de klant. Als voorbeeld gaat de levering van barbecues over tafel. “Compleet, met gasfles en alle toebehoren.”

Acties

Om het 25-jarig jubileum te onderstrepen houdt Karwei Goirle 25 acties. Die strekken zich uit van ‘Vroeg op voordeel’ (terug in de tijd) tot een ‘Challenge Day’ (prijzen winnen). Op 17 juni is er een boomzaagkunstenaar en op 24 juni is er de Parking Sale waarbij wordt uitgepakt met scherp geprijsde artikelen. Allemaal in de opmaat naar Karwei in Concert op zaterdag 8 juli.

In kader!!!!!!!!!!!

Karwei in Concert

“Een feestje is altijd leuk, toch? We willen onze klanten met Karwei in Concert bedanken met een sfeervolle maar ook laagdrempelige concertdag op zaterdag 8 juli”, zegt Ronald Vromans. Menige organisatie mag jaloers zijn op een line-up zoals Vromans en zijn organisatieteam hebben samengesteld. Emma Heesters, Mental Theo, Jeroen van der Boom, John West, Veul Gère en Tommy C.. “We hebben ook een Goirlese Artiesten Medley op het programma staan. Denk aan de sfeer van De Vrienden van Amstel.” Hij benadrukt dat de dag tot stand komt in samenwerking met lokale partijen, van horeca en beveiliging tot verkeersregelaars. Karwei in Concert begint om 19.00 uur en de entree bedraagt 7,50 euro.